0-6: APA YANG PERLU DIFAHAMI

0-6poster

“Saya tengok anak kawan saya tu senang saja ikut arahan, anak saya ni susahnya nak dengar kata.”
“Anak jiran saya tu pandai memanjat di playground. Tengok dia rock climbing, jelesnya. Anak saya ni slownyalah alahai.”
“Anak murid yang ini sekali tunjuk saja dah tahu macam mana nak buat. Anak murid sorang lagi tu, tunjuk banyak kali pun tak dapat-dapat.”

Anda biasa dengan dialog dan situasi ini?

Anak-anak seumpama biji benih. Untuk ia tumbuh, mekar berbunga dan sihat berbuah memerlukan cahaya, air, karbon dioksida, baja dan penjagaan yang secukupnya. Tidak boleh kurang dan tidak boleh lebih. Kurang akan membantutkan dan lebih akan memudaratkan.

Pada usia 0-6 tahun anak-anak menyerap apa saja di sekeliling mereka, baik atau buruk.
Pada usia 0-6 tahun 80% otak terbentuk dan menjadi asas kepada perkembangan seterusnya.
Pada usia 0-6 tahun pembelajaran berlaku paling pesat dalam diri seorang individu berbanding usia lain kemudiannya.
Apakah keperluan penting anak ketika usia ini yang akan menjadikan mereka seorang yang mempunyai karakter, jiwa, intelek, fizikal dan emosi yang sihat?
Bagaimanakah penggunaan teknologi/gajet yang betul oleh anak supaya anak memiliki skil IT dan tidak ketagih games?

Parent Connect membawa bengkel keibubapaan khusus untuk ibu bapa, guru-guru, penjaga malah datuk dan nenek kepada anak-anak berusia 0-6 tahun atau sesiapa saja yang berminat.. Melalui sesi ini sama-sama kita bincang dan fahami keperluan asas penting bagi memupuk perkembangan karakter, emosi, intelek, di samping merai kelebihan individu yang dianugerahkan Allah kepadanya. Memahami cabaran-cabaran dalam membesarkan generasi Alpha.

Jom sertai bengkel keibubapaan
0-6 TAHUN: APA YANG PERLU DIFAHAMI

TARIKH: Sabtu 13 Ogos 2016
MASA: 9.30 pagi – 1.30 petang
TEMPAT: Ara@Gaya Melawati
B4-1-1, Gaya Melawati, Jalan Bandar Melawati,
53100 Melawati, Kuala Lumpur

LIKE US ON FACEBOOK @  https://www.facebook.com/MyParentConnect

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s